sábado, 5 de diciembre de 2020

Reflexió sobre l'avaluació o qualificació (Tasca 8)

 En aquesta tasca vaig a fer una reflexió al voltant de l'avaluació i la qualificació en les assignatures de primària.

En primer lloc cal destacar que l'avaluació es correspon a donar una orientació del domini que té l'alumne sobre el concepte que s'avalua. Per una altra banda, la qualificació es correspon a posar una nota i ser més crític amb l'alumne i les seues capacitats.

Jo pense que sí es necessari fer avaluacions encara que no un examen. Un examen és un dia concret i no fa cap favor als xiquets ja que poden posar-se nerviosos al jugar-se la nota en una acció. L'avaluació es deu fer de forma continua i premiant la voluntat i insistència del xiquet i no les seues condicions físiques que normalment son desiguals. Una avaluació correcta seria valorar l'actitud del xiquet i la seua evolució en el concepte que s'està avaluant, per exemple, la flexibilitat.

Per una altra banda, la qualificació és perjudicial tant per als xiquets com per als professors. Per als xiquets perquè comença la competitivitat ja que volen sacar més nota que els seus companys i també perquè el dia de l'examen es poden posar nerviosos. El professor també estarà incomodo amb aquesta forma de valorar ja que pot no ser just encara que tinga una rúbrica d'avaluació , ja que aquesta rúbrica no sol premiar l'actitud si no l'habilitat.

En conclusió crec que els alumnes deuen de ser avaluats conforme la seua evolució i actitud i no les seues habilitats, ja que ningú parteix des del mateix punt de partida.



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Reflexió i autoavaluació

 En el primer paràgraf a es dona a entendre que és important el joc de oposició i entendre'l ja que els alumnes aconsegueixen millorar i...