jueves, 3 de diciembre de 2020

Esport col·lectius (Tasca 5)

 En primer lloc vaig a parlar sobre quant de didàctics són els esports alternatius. La meua opinió es que els esports tradicionals sempre juguen les mateixes persones com potser el futbol. Al pati tenim la proba ja que sempre al camp de futbol estan jugant els mateixos i a més a més quasi sempre són xics.

En canvi, els esports alternatius normalment no són coneguts , per tant, tots els alumnes parteixen de la mateixa base i aprenen alhora l'esport i a més a més normalment aquestos equips són mixtes o tenen equip femení. Amb aquestos factors ja s'incita més a la participació i això fa que aquestos esport siguen més dinàmics.

Nosaltres van practicar dos esports alternatius que són Colpbol i Datchball. El Colpbol jo ja el coneixia d'avanç ja que l'inventor d'aquest joc va vindre al meu institut quan jo feia Tafad a donar-nos una explicació del joc i portar-lo a la pràctica. Per una altra part, el Datchball, es un joc molt dinàmic que jo no coneixia , la complexitat del joc ja que hi ha que tindre molt bones habilitats motrius però el que més em va cridar l'atenció va ser que quan t'eliminaves podies salvar-te , per tant això feia el joc més dinàmic.

Els dos esports alternatius estarien ubicats en el bloc 5 'Jocs i activitats esportives' ja que tenen els següents continguts:

-Participació en activitats esportives d’oposició (p. ex., esports de lluita, tenis, bàdminton i escacs individuals), de cooperació (p. ex., patinatge per parelles, relleus d’atletisme) i de cooperació-oposició o col·lectives (p. ex., voleibol, tenis dobles, frontó per parelles, bàsquet, futbol, handbol o colpbol), amb especial referència a la modalitat autòctona de pilota valenciana.

- Adequació de la posició pròpia, les direccions i trajectòries dels companys i companyes, dels adversaris i, si és el cas, del mòbil, en activitats esportives. 

-Planificació, organització i gestió de projectes individuals o col·lectius

-Participació en jocs d’iniciació esportiva o preesportius (p. ex., softbol, baló presoner, les deu passes, a primera base, els 4 cantons o floorball), alternatius (p. ex., balonkorf o korfball, dodgeball, kinball, lacrosse, ultimate o xecball), de malabars (plats xinesos, diàbolo o pilotes de malabars), modificats, amb implement, inclusius, d’innovació, populars, tradicionals, multiculturals, cooperatius i de ritme, amb especial referència a la modalitat autòctona de pilota valenciana

Observant el currículum veiem que el Datchball està ubicat al curs de 4º de primària i el Colpbol està es situa al curs de 5º.

Respecte a la pandèmia mundial COVID 19, pense que no van a tomar-se mesures més enllà de portar la mascareta en tot moment i posar-nos gel hidroalcohòlic al finalitzar cada joc. En els esports d'invasió és molt difícil evitar el contacte i a més estem tocant tots el mateix baló. Els esports es van practicar dins del protocol de COVID 19 però a vegades es impossible mantindre les distàncies.

Per finalitzar, un esport alternatiu que es pot treballar a primària es l'Ultimate.  Aquest esport el vaig conèixer al Tafad i van donar-nos una explicació la selecció espanyola d'aquest esport. Em va parèixer un joc fàcil de fer-lo practicar ja que a soles es necessita un fresbee per jugar.

A l'Ultimate es jugava amb un fresbee en un camp de futbol i 7 vs 7. L'objectiu es portar el fresbee al final del camp contrari per fer punt. Unes de les regles bàsiques són les següents:

- No es port avançar amb el fresbee a soles es pot passar o anotar punt. S'anota punt quan es reu el fresbee darrere la línia de fons del camp contrari. Per això els jugadors que no tenen el fresbee deuen estar en moviment sempre.

- La posessió es perd quan el fresbee cau a terra o quan ix de banda. En els dos casos sacarà l'equip contrari al que ha tocat finalment el fresbee.

- Quan un jugador té el fresbee no es pot obstaculitzar el seu llançament més prop de uns dos passos.

En conclusió, l'Ultimate es un esport que es pot fer a primària encara que hi hauríem adaptacions com que el mestre fera d'àrbitre (per a recordar les normes) ja que normalment no hi ha, que es redueixen les mesures del camp si es necessari o fer obligatòria la distància de 2 metres per la pandèmia del COVID 19.



3 comentarios:

  1. INÉS LUNA SÁNCHEZ EVALÚA:
    En esta entrada Luis habla de los deportes alternativos comenzando por su definición y, seguidamente, centrándose en dos tipos de éstos como son el Colpbol y el Datchball. A continuación, ubica ambos deportes en el bloque respectivo y añade una reflexión de ambos en medio de la pandemia vivida. Asimismo, habla del 'Ultimate' cuyo juego alternativo no conocía y he aprendido mucho del mismo puesto que Luis lo ha explicado con un vocabulario muy claro, amplio y sencillo que ha favorecido su comprensión. La nota que merece esta entrada es de un 10.

    ResponderEliminar
  2. Gràcies a aquesta entrada de Luis he pogut aprendre més encara sobre els esports alternatius i la seua importància didàctica a l'escola. M'ha agradat molt l'estructura del seu escrit ja que és lògica i atractiva i permet llegar fins al final sense cap problema. A més amés, el fet de donar la seua opinió i experiència viscuda m'ha paregut molt interessant per tal de nodrir-nos com futurs i futures mestres. Com aspectes a millorar destacaria la justificació del text, correcció d'alguna falta d'ortografia i més recursos visuals (enllaços, imatges, vídeos) per aconseguir un major enteniment. Enhorabona Luis! La meua nota és un 9,5.

    ResponderEliminar
  3. Hola Luis, primero de todo me gustaría felicitarte por tu entrada ya que considero que es muy completa. El escrito resulta fácil de leer y atractivo para la vista, además de estar muy bien organizado. He comprobado que te has adaptado a la pandemia mundial que estamos viviendo y has añadido adaptaciones para la Covid-19. Solo he echado en falta algún recurso visual como un vídeo para poder ponerte la máxima nota, pero aún así felicidades. Mi puntuación es un 9,5.

    ResponderEliminar

Reflexió i autoavaluació

 En el primer paràgraf a es dona a entendre que és important el joc de oposició i entendre'l ja que els alumnes aconsegueixen millorar i...